TERMEN LIMITĂ 31 IANUARIE 2019! Fermierii români care vor să beneficieze de ajutorul de stat pentru motorina utilizată în agricultură în trimestrul IV al anului 2018 (perioada 1 octombrie - 31 decembrie 2018) trebuie să depună la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA), până la 31 ianuarie 2019 inclusiv, o cerere de plată, însoțită de mai multe documente. Cererea se depune la Centrele județene APIA. AGROINFO vă ajută cu lista integrală de documente care trebuie atașate cererii de plată.
Cererea de plată este însoţită de următoarele documente:
1. copie a facturilor de achiziţionare a motorinei emise de vânzător pe numele beneficiarilor și/sau bonuri fiscale de achiziție emise de vânzător, care să conțină obligatoriu CUI/CIF beneficiar, inclusiv pentru bonurile fiscale cu valoare până la 100 euro ;
2. situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină achiziționată și utilizată aferentă perioadei pentru care se solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare - Anexa nr.8;
3. în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord pentru finanţare, se adaugă, după caz:
- formularul M (Anexa 21) de modificare a datelor de identificare/inregistrare;
- formularul R (Anexa 23) de solicitare rectificare a acordului pentru finanțare
4. copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare;
5. dovadă cont trezorerie, în cazul în care acesta nu a fost prezentat la cererea de acord pentru finanţare;
La care se adaugă, după caz:
Documentele specifice pentru sectorul vegetal:
- documente care dovedesc cantitatea de ciuperci produsă, după caz;
- adeverință de la Registrul agricol, cu suprafețele aflate în exploatare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare;
- adeverință de la DAJ/ONVPV pentru suprafețele plantate cu vie nobilă, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare;
În situația exploatării în cursul anului de cerere de acord pentru finanțare și a altor suprafețe și culturi, altele decât cele din acordul de finantare, solicitantul are obligația să depună o adeverință emisă de primărie, în original sau în copie, conform înscrisurilor din Registrul agricol, care cuprinde informații privind suprafețele și culturile în cauză care vor face obiectul cererii unice de plată aferente anului agricol în curs.
Documentele specifice pentru sectorul zootehnic:
1.situația privind calculul efectivului:
- rulat realizat pentru păsări și/sau porci întocmită de beneficiar şi vizată de medicul împuternicit de liberă practică, după caz, - Anexa nr. 9 aferent perioadei;
- mediu realizat pentru bovine, ovine/caprine întocmită de beneficiar şi vizată de medicul împuternicit de liberă practică, după caz, -Anexa nr. 9 aferent perioadei;
2. copie de pe cererea depusă de către apicultori la consiliul local în vederea asigurării acestora de vetre de stupină temporare sau permanente, pentru crescatorii de albine;
RECTIFCAREA ACORDURILOR pentru finanțare se poate face la cererea solicitantului în următoarele cazuri:
a) când se modifică suprafețele/culturile/producția de ciuperci/efectivele de animale/familii de albine/viermi de mătase/cantitățile de apă pentru irigații, în cursul anului de cerere, în sensul diminuării/creșterii acestora;
b) când are loc un transfer integral de exploatație sau o fuziune, în cursul anului de cerere, dovedite cu documente justificative, caz în care cantitatea de motorină din acordul fostului beneficiar rămasă neutilizată poate fi transferată noului beneficiar.
Beneficiarul poate solicita rectificarea acordului inițial odată cu depunerea cererii de plată, a documentelor justificative și a formularului de solicitare a rectificării- Anexa 23
OBLIGATIILE BENEFICIARILOR (conform art. 10 din Ordinul 1727/2015)
a) să utilizeze cantităţile de motorină achiziţionate, pentru care se acordă ajutor de stat prin ) să utilizeze cantităţile de motorină achiziţionate, pentru care se acordă ajutor de stat prin rambursare a diferenţei de accize, strict în scopul destinat conform prevederilor legale;
b) să prezinte, la solicitarea reprezentanţilor centrelor judeţene ale Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură , documente suplimentare, dacă este cazul;
c ) să notifice în scris, în termen de 10 zile lucrătoare, centrele judeţene ale APIA unde au depus cererea de acord prealabil pentru finanţare şi cererile de plată trimestriale pentru rambursare orice modificare a structurii de culturi (în cazul în care cantitatea de motorină per ha este diferenţiată) şi a suprafeţei totale, modificarea efectivului de animale/păsări/familii de albine ori cazurile excepţionale apărute ca urmare a efectelor unor circumstanţe naturale pentru care s-au solicitat determinarea şi acordarea ajutorului de stat.
Suprafeţele de teren , inclusiv structura culturilor, pentru care s-a solicitat acordul pentru finanţare anual, trebuie să se regăsească în cererea unică de plată depusă pentru anul 2018.
Sursa: APIA